مزایای بیمه نامه مسافرت خارج از کشور با احتساب موارد استثتائات و شرایط مندرج در بیمه نامه عبارتند از :
پرداخت هزینه های درمانی ، جراحی داروخانه ها و بیمارستانها جهت حوادث و بیماریهایی که در طول مسافرت بروز نماید تا مبلغ پنجاه هزار یورو
جبران هزینه های فوریتهای دندانپزشکی تا مبلغ سیصد یورو

پوشش کامل هزینه­ های پزشکی به شرح ذیل تا سقف پنجاه هزار یورو جهت:

منطقه ۱: کلیه کشورهای جهان غیر از امریکا و کانادا

منطقه ۲: کشورهای آمریکا و کانادا

۱-۲ انتقال پزشکی:

در صورتیکه بیمه شده دچار جراحات بدنی یا بیماری ناگهانی ( و یا قرنطینه اجباری) در مدت اعتبار بیمه نامه گردد ” کمک رسان” موارد زیر را سازماندهی و هزینه­های ان را پرداخت خواهد نمود.

الف – پذیرش بیمه شده در نزدیکترین بیمارستان.

ب- در صورت ضرورت پزشکی انتقال بیمه شده با نظارت پزشکی لازم به هر طریق ( از جمله آمبولانس هوایی، هواپیمای تجاری، آمبولانس زمینی که البته محدود به این موارد نمی­باشد) به بیمارستان مناسب­تر بر اساس ماهیت بیماری و یا جراحات وارده و یا بازگرداندن بیمه شده به ایران در صورتی که پس از درمان محلی شرایط جسمی بیمه شده مانع از بازگشتن وی بصورت یک مسافر معمولی، بر اساس نظر پزشک معالج و تیم پزشکی ” کمک­رسان” نباشد، در صورتیکه بلیط برگشت وی برای این کار معتبر نباشد انتقال با خطوط بین المللی هوایی و یا وسایل دیگر انجام خواهد شد.

ج-  بازگرداندن بیمه شده با هر وسیله ممکن به بیمارستانی در نزدیکی محل زندگی وی در ایران به شرطی که وضعیت جسمی وی مانع از انتقال نباشد.

۲-۲ پرداخت هزینه فوریت های پزشکی

حداکثر تا پنجاه هزار یورو در هر خسارت و هر دوره از پوشش.

فرانشیز: بیست وپنج یورو در هر مورد خسارت، باستثناء موارد مربوط به جراحات بدنی و یا بستری شدن حداقل بیست وچهار ساعت بیمه شده در بیمارستان.

“کمک رسان” از سوی بیمه­ گر پرداخت هزینه­ های فوریت­های پزشکی،‌جراحی،‌داروخانه و بیمارستان را که توسط بیمه شده و یا نماینده وی پرداخت شده در صورتیکه بر اساس گواهی پزشکی در موارد نیاز فوری ناشی از جراحات بدنی و یا بیماری ناگهانی باشد، تضمین می­نماید. ( این ضمانت شامل موارد پروتز نمی گردد.)

هزینه­ های پزشکی تا زمانیکه بیمه شده نیازمند بازگشت به ایران باشد ( در صورتیکه این موضوع توسط تیم پزشکی ” کمک­ رسان” و پزشک معالج تایید گردد) تحت پوشش خواهد بود. در صورتیکه بیمه شده از بازگشت به ایران خودداری نماید. هزینه­های پزشکی تنها معادل مبلغ هزینه بازگشت به ایران تحت پوشش می باشند.

 ۳-۲ راهنمایی پزشکی

در موارد فوریت پزشکی ” کمک­رسان” اطلاعات اساسی از قبیل نام پزشکان،‌متخصصان، دندانپزشکان، داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز پزشکی، آمبولانس و غیره، را در اختیار وی قرار خواهد داد و راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد. این راهنمایی به معنی تشخیص پزشکی نمی­باشد.

۴-۲ پرداخت هزینه­ فوریت­های دندانپزشکی:

تا سقف ۳۰۰ یورو برای هر بیمه شده در طول مدت اعتبار بیمه­ نامه.

” کمک­رسان” پرداخت هزینه فوریت­های دندانپزشکی انجام شده به وسیله بیمه شده و یا نماینده وی که ناشی از صدمه بدنی و یا بیماری حاد ناگهانی در شرایط اورژانس باشد به استثنا هر نوع پروتز و یا پرکردن دندان را تضمین می­نمایدو هیچ فرانشیزی تعلق نمی­گیرد.

۵-۲ بازگرداندن جسد متوفی

در صورت فوت بیمه شده “کمک­ر­سان” کلیه اقدامات لازم در مورد سازماندهی و بازگرداندن جسد وی را بر عهده گرفته و هزینه­های مربوط به انتقال جسد، آماده سازی جسد، تهیه تابوت لازم برای حمل و نقل بین المللی و انتقال جسد به نزدیکترین فرودگاه به محل دفن در ایران را پرداخت خواهد نمود.

این مزایا شامل هزینه­های دفن و یا مراسم دفن نمی­باشد.

۶-۲ کمک­رسانی و معاضدت حقوقی:

چنانچه بیمه شده بنا بر قوانین جاری کشور به دلیل مسئولیت مدنی و یا خسارت به اشخاص ثالث یا خشونت غیر عمدی یا عدم رعایت قانون به عنوان یک شهروند ساده مورد تعقیب قرار گیرد ” کمک­رسان” تعهد می­نماید ترتیبات لازم جهت دفاع ( حقوقی) بیمه شده را فراهم آورده و هزینه­های آن را حداکثر معادل مبلغ ۱۵۰۰ یورو به ارز محلی از سوی بیمه­گر پرداخت نماید. به استثنا مسئولیت­هایی که ناشی از استفاده، مالکیت یا نگهداری وسیله نقلیه موتوری باشد.

۷-۲ عیادت ضروری:

در صورتیکه بیمه شده در اثر جراحات بدنی یا بیماری بیش از ۸ روز متوالی در بیمارستان بستری گردد، ” کمک­ رسان” به درخواست بیمه شده هزینه بلیط رفت و برگشت ( بلیط عادی هواپیما  یا قطار درجه یک از مبدا ایران) فرد منتخب بیمه شده را به محل بستری و هزینه اقامت وی را در هتل برای حداکثر ۱۵ روز تا سقف روزانه شصت یورو پرداخت می­نماید.

۸-۲ درخواست کمک برای رفع مشکلات

در صورت مفقود شدن و یا به سرقت رفتن مدارک مهم مسافرت از قبیل پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما و غیره، ” کمک­ رسان” اطلاعات لازم در مورد چگونگی اقدامات قانونی برای جایگزین نمودن آن­ها را منطبق با قوانین محلی در اختیار بیمه شده خواهد گذاشت.

۹-۲ بازگرداندن کودکان بی سرپرست

هرگاه بیمه شده توسط ” کمک­رسان” انتقال داده شود و یا جسد وی به ایران منتقل گردد، ” کمک­رسان” کودکان زیر ۱۵ سال همراه وی را که در اثر موارد فوق بی سرپرست مانده اند با یک سرپرست به ایران باز خواهد گرداند.

۱۰-۲ انتقال پیام های فوری

“کمک­رسان” به محض درخواست بیمه شده هرگونه پیام فوری مربوط به “حادثه تحت پوشش” را به فرد معرفی شده توسط بیمه شده انتقال خواهد داد.

۱۱-۲ بازگشت پیش بینی  نشده به کشور محل اقامت:

چنانچه از بلیط اولیه در اختیار بیمه شده نتوان برای بازگشت پیش بینی نشده استفاده کرد. ” کمک­ رسان” هزینه­ های تکمیلی معقول ناشی از بازگشت پیش بینی  بیمه شده با هواپیما

( درجه عادی) یا قطار (درجه یک) را به کشور محل اقامت دائم وی، به دلیل بروز مسایل حاد پزشکی یا فوت یکی از بستگان در آن کشور از سوی بیمه گر تهیه و پرداخت می­کند.

۱۲-۲ ارسال دارو:

در صورت نیاز فوری بیمه شده به دارو، به شرط آنکه قبلا با تایید تیم پزشکی ” کمک­ رسان” رسیده باشد،” کمک­ رسان” داروی تجویز شده یا مشابه آنرا در صورت در دسترس نبودن، تهیه و برای بیمه شده ارسال خواهد کرد. در هر صورت هزینه تهیه این گونه داروها به عهده شخص بیمه شده خواهد بود و موضوع محل دارو نیز تابع مقررات روز حاکم بر شرکت­های هواپیمایی و یا هر شرکت حمل و نقل دیگر می­باشد.

۱۳-۲ استرداد بار مسافر:

در صورت مفقود شدن بار بیمه شده یا حمل اشتباهی آن توسط شرکت­های حمل و نقل عمومی ” کمک­رسان” با موسسه مربوط از قبیل شرکت­های هواپیمایی تماس می­گیرد و در صورت بازیابی،ترتیب ارسال این گونه محموله­ها را به محل اقامت بیمه شده خواهد داد.

۱۴-۲ تاخیر بار مسافر:

چنانچه بار کنترل شده بیمه شده موقتاً در طول سفر گم شده و ظرف ۱۲ ساعت از زمان ورود او به مقصد ذکر شده در پرواز ( به غیر از ایران) ، به او تحویل نشود، ” کمک­رسان” هزینه­هایی را که او در مقصد ذکر شده جهت خرید البسه و لوازم آرایشی/ بهداشتی ضروری ( تا سقف ۲۵۰ یورو)  تا زمان بازگردانیدن بار ظرف چهل هشت  ساعت ( هرکدام زودتر) متحمل شده باشد از سوی بیمه گر جبران خواهد کرد.

در این خصوص قبل از هرگونه پرداختی کمک­رسان اعلامیه­های کتبی و یا تاییدیه شرکت حمل و نقل هوایی ( و یا نمایندگان آن ) مبنی بر تاکید کتبی ساعات تاخیر و دلیل تاخیر و همچنین اصل صوتحساب­ها را از بیمه شده درخواست می­نماید.

۱۵-۲ فقدان بار به ثبت رسیده:

چنانچه بار کنترل شده همراه بیمه شده ظرف ۴۸ ساعت از زمان ورود او به مقصد ذکر شده در پرواز تحویل نشود، ” کمک­رسان” حداکثر مبلغ هشتصد (۸۰۰) یورو به عنوان غرامت بر مبنای بیست (۲۰) یورو برای هرکیلو بار حداکثر ۴۰ کیلو بابت هزینه­هایی که بیمه شده جهت خرید اضطراری البسه و لوازم ارایشی / بهداشتی ضروری در ظرف ۴۸ ساعت متحمل شده باشد پرداخت خواهد کرد.

در خصوص مزایای بند ۱۵-۲ قبل از هرگونه جبران غرامتی،‌اظهاریه کتبی و یا گواهی شرکت هواپیمایی مبنی بر تایید مفقود شدن و مقدار بار ثبت شده برحسب کیلو  و همچنین اصل صورتحساب از سوی شرکت” کمک­ رسان” درخواست خواهد شد و جبران خسارت صرفا بعد از ارایه اصل صورتحساب­ها انجام خواهد شد.

در خصوص مزایای بندهای ۱۴-۲ و ۱۵-۲ جبران خسارت فقط بعد از ارایه فاکتورهای اصلی انجام خواهد شد.

۱۶-۲ تاخیر در ساعت پرواز هواپیما

در صورت تاخیر در پرواز هواپیما،” کمک­رسان”  هزینه­هایی را که در ساعات بین پرواز اصلی هواپیما ( برمبنای جدول پرواز) و ساعت پرواز هواپیما پس از تاخیر، متحمل شده است شامل رستوران و اقامت در هتل را تا سقف ۱۵۰ یورو جبران خواهد نمود. تاخیر در پرواز باید از ۶ ساعت بیشتر باشد.

هزینه­های یاد شده تنها پس از ارایه اصل صورتحساب­های مربوطه، کپی بلیط و تاییدیه کتبی شرکت هواپیمایی در خصوص تاخیر در پرواز هواپیما می­گردد.

کلیه هزینه­ های مربوط به خرید از duty free، تلفن و یا سفرهای جانبی به علت تاخیر در پرواز هواپیما تحت پوشش نخواهد بود.

در صورت عدم دریافت گواهی تایید شرکت هواپیمایی مبنی بر تایید کتبی میزان ساعات تاخیر و دلیل تاخیر پوشش ارائه نخواهد شد.